XIII Col·loqui: “Recerca històrica i accessibilitat digital” (31 de maig del 2010)

El Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra i l’Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona, en el marc de l’Aula d’Història del Periodisme “Diari de Barcelona”, convoquen el XIII Col·loqui, sota el lema “Recerca històrica i accessibilitat digital ”, que tindrà lloc el proper dilluns 31 de maig de 9 a 14 hores a la Sala de Graus (aula 55.309) de la tercera planta de l’edifici Tànger del Campus de la Comunicació-Poblenou de la UPF.

L’objectiu del XIII Col·loqui, en la nova línia encetada amb la trobada de l’any anterior, és la trobada i l’intercanvi d’informació i punts de vista entre investigadors en història del periodisme, investigadors en documentació periodística i responsables d’arxius, centres de documentació i biblioteques sobre la recerca històrica en periodisme i l’accessibilitat dels fons digitals.

El Col·loqui començarà amb la presentació de la GRP – Grup de Recerca en Periodisme del Departament de Comunicació de la UPF. Seguidament, l’investigador Marcel Mauri parlarà de la seva experiència en l’ús de fons hemerogràfics per a la investigació històrica. Finalment, s’obrirà un torn de debat.

La segona sessió començarà amb la ponència de María Luisa Martínez-Conde, cap de l’àrea de projectes bibliotecaris del Ministeri de Cultura on explicarà les iniciatives en accessibilitat digital que duu a terme el seu departament.

L’acte clourà amb una taula rodona amb representants d’institucions i arxius locals, catalans i estatals.

Ressenya "El XIII Col·loqui de l'Aula Diari de Barcelona aborda la recerca històrica i l’ accessibilitat digital (Rita Luis)

Presentació i benvinguda (de 9 a 9:30h)

Sessió 1: Recerca històrica (de 9:30h a 11 hores)

Presentació del GRP-Grup de Recerca en Periodisme del Departament de Comunicació de la UPF