XI Col·loqui: “Els fons hemerogràfics de la premsa en català” (26 de maig del 2008)

El Departament de Periodisme i de Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra i l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona, en el marc de l'Aula d'Història del Periodisme “Diari de Barcelona”, convoquen el XI Col·loqui, sota el lema “Els fons hemerogràfics de la premsa en català”, que tindrà lloc el proper dilluns 26 de maig de 9 a 14 hores a l'Auditori de la UPF de La Rambla.

L'objectiu del XI Col·loqui és la trobada i l'intercanvi d'informació i punts de vista entre investigadors en història del periodisme, investigadors en documentació periodística i responsables d'arxius, centres de documentació i biblioteques sobre els fons hemerogràfics de la premsa en català.

El Col·loqui començarà amb la presentació de la recerca per a crear el catàleg general de la premsa històrica en català a càrrec del catedràtic de periodisme Jaume Guillamet. Seguidament, els investigadors Francesc Andreu Martínez Gallego i Arnau Company parlaran sobre els fons de premsa en català al País Valencià i a les Illes Balears, respectivament. A la segona sessió, responsables d'arxius i biblioteques de Sabadell, Lleida, Girona i Reus exposaran les diverses iniciatives en la conservació i difusió del fons de premsa en llengua catalana.

L'acte clourà amb un torn obert de paraules en què podran participar tots els assistentes: públic, conferenciants i ponents.

Sessió 1: Visió general.

Moderador: Josep Maria Casasús, director del Departament de Periodisme i de Comunicació Audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra.

09.00: Obertura.

09:15: Presentació de la recerca Catàleg històric general de la premsa en català”, per Jaume Guillamet, catedràtic de Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra.

10:00: “La premsa en català i els seus fons a València”, per Francesc Andreu Martínez Gallego, professor titular de la Universitat de València

10:30: La premsa en català i els seus fons a les Balears”, per Arnau Company, investigador del Grup d'estudi de la Cultura, la Societat i la Política al Món contemporani (Universitat de les Illes Balears).

11:00: Pausa

Sessió 2: Exemples.

Moderador: Xavier Tarraubella, director de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona.

11:30: Arxiu Històric de Sabadell, per Joan Comasòlivas, director, i Gisela Figueras, responsable de l'Hemeroteca.

12:00: Institut d'Estudis Ilerdencs de Lleida, per Àngels Esforzado, cap de la Biblioteca-Hemeroteca.

12:30: Biblioteca Pública Provincial de Girona , per Teresa Garcia Panadés, directora.

13:00: Biblioteca Xavier Amorós de Reus, per Enric Aguadé Bruix, director.

13:30: Torn obert

Organitza: