VIII Col·loqui: “Els fons informatius de televisió i cinema a Catalunya” (30 de maig del 2005)

Els Estudis de Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra i l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona, en el marc de l'Aula Diari de Barcelona d'Història del Periodisme, convoquen el VIII Col·loqui, sota el lema "Els fons informatius de televisió i cinema a Catalunya", que tindrà lloc el proper dilluns 30 de maig de 9 a 14 hores a l'Auditori de la UPF de La Rambla.

L'objectiu del VIII Col·loqui és la trobada i l'intercanvi d'informació i punts de vista entre investigadors en història del periodisme, investigadors en documentació periodística i responsables d'arxius, centres de documentació i biblioteques sobre l'estat de la qüestió en relació als diversos fons informatius de televisió i cinema a Catalunya.

El Col·loqui començarà amb una intervenció per part de la Filmoteca de Catalunya sobre la conservació del patrimoni fílmic, seguida d'intervencions de l'Arxiu Municipal de Barcelona i de l'Arxiu Nacional de Catalunya que presentaran altres aspectes de la qüestió. A continuació hi haurà una presentació dels fons de tres televisions de Catalunya i una exposició sobre l'arxiu Input de programes de televisió de qualitat.

El Col·loqui es clourà amb un torn obert de paraules en el que podran participar tots els assistentes: públic, conferenciants i ponents.

1a. Sessió

(9.00 a 10.30 hores)

Presentació del VIII Col·loqui: Jaume Guillamet, degà dels Estudis de Periodisme i coordinador de l'Aula Diari de Barcelona.

La conservació del patrimoni fílmic i la seva problemàtica: Mariona Bruzzo, Filmoteca de Catalunya; La recollida i tractament de fons fílmics documentals des de l'Arxiu Municipal de Barcelona, Jordi Serchs i Pilar de Luna, Arxiu Municipal de Barcelona.

10.30 hores: pausa

2a. Sessió

(11.00 - 13.00 hores)

Patrimoni fílmic documental a l'Arxiu Nacional de Catalunya Imma Navarro, Arxiu Nacional de Catalunya.

Presentació dels fons de les emissores de televisió: Margaret Rius, Televisió Espanyola a Catalunya; Alícia Conesa, Televisió de Catalunya; Tomeu Mas, Barcelona Televisió.

Arxiu Input: programes de televisió pública de qualitat: Anna Magre, Biblioteca de la Universitat Pompeu Fabra.

13.00 hores: torn obert de paraules

Moderador: Xavier Tarraubella, director de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona.

Universitat Pompeu Fabra
Secretaria dels Estudis de Periodisme
La Rambla, 30-32 (Pl. Joaquim Xirau)