VII Col·loqui: “La ràdio i els arxius sonors com a patrimoni documental” (14 de juny del 2004)

Els Estudis de Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra i l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona, en el marc de l'Aula d'Història del Periodisme "Diari de Barcelona", convoquen el VII Col·loqui, sota el lema "La ràdio i els arxius sonors com a patrimoni documental", que tindrà lloc el proper dilluns 14 de juny de 9 a 14 hores a l'Auditori de la UPF de La Rambla.

L'objectiu del VII Col·loqui és la trobada i l'intercanvi d'informació i punts de vista entre investigadors en història del periodisme, investigadors en documentació periodística i responsables d'arxius, centres de documentació i biblioteques sobre l'estat de la qüestió en relació a la ràdio i els arxius sonors com a patrimoni documental.

El Col·loqui començarà amb una conferència sobre els arxius sonors i la memòria, seguida d'una presentació de casos per part de responsables de centres de documentació de tres emissores significatives de la història de la ràdio a Catalunya. A continuació, hi haurà una ponència sobre guions de ràdio i recerca històrica seguida d'un torn d'intervencions de responsables de biblioteques i arxius sobre la situació i el tractament dels seus fons sonors i de ràdio.

Finalment, el Col·loqui es clourà amb un torn obert de paraules en el que podran participar tots els assistentes: públic, conferenciants i ponents.

1a. Sessió

(9.00 a 10.45 hores)

Presentació del VII Col·loqui: Jaume Guillamet, degà dels Estudis de Periodisme i coordinador de l'Aula Diari de Barcelona.

Conferència: "Els arxius sonors i la nostra memòria", per Armand Balsebre, catedràtic de Comunicació Audiovisual de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Presentació de casos: Emissores de ràdio, Xavier Sánchez, Ràdio Barcelona Manuel Arranz, Ràdio Nacional d'Espanya Cristina Dachs, Catalunya Ràdio.

10.45 hores: pausa

2a. Sessió

(11.15 - 13.15 hores)

Ponència: "Els guions de ràdio: possibilitats de recerca històrica", per Clara Arbuès, historiadora.

Presentació de casos: Fons documentals i històrics, Margarida Estanyol. Biblioteca de Catalunya Rosa Cruellas i Imma Navarro. Arxiu Nacional de Catalunya Lluís Úbeda. Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona.

13.15 hores: torn obert de paraules Moderador: Xavier Tarraubella, director de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona

Universitat Pompeu Fabra
Secretaria dels Estudis de Periodisme
La Rambla, 30-32 (Pl. Joaquim Xirau)