IV Col·loqui: “Digitalització d’hemeroteques” (28 de maig de 2001)

Els Estudis de Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra i l'Arxiu Històric de la Ciutat de l'Ajuntament de Barcelona, en el marc de l'Aula d'Història del Periodisme Diari de Barcelona, convoquen el IV Col·loqui, sota el lema Hemeroteques digitals: experiències, per tal de sotmetre a informació i debat la situació actual de les hemeroteques digitals i dels processos de digitalització de diaris i revistes en el nostre país.

Aquest col·loqui és la continuació de l'edició anterior, sobre digitalització d'hemeroteques, amb la qual es va donar inici a una fructífera exposició d'idees i de debat al voltant d'aquest tema. En aquesta ocasió, es pretén exposar experiències concretes i molt significatives del nostre país, així com proporcionar un espai per tal que empreses del sector puguin donar a conèixer les seves línies estratègiques.

L'Aula d'Història del Periodisme Diari de Barcelona convoca a tots els professionals implicats - arxivers, bibliotecaris, documentalistes, periodistes, historiadors i gestors d'informació- per tal de promoure un debat i un intercanvi d'idees i informacions sobre els diversos aspectes de la digitalització de col·leccions hemerogràfiques; una qüestió que, sens dubte, està a l'agenda de moltes organitzacions dedicades a la producció, la distribució i la gestió d'informacions periodístiques.

El col·loqui es durà a terme el dilluns, dia 28 de maig de 2001, en sessió de matí, de les 9.15 a les 14.00 hores, a l'auditori de l'edifici Rambla de la Universitat Pompeu Fabra.

9.15 hores: Obertura del IV Col·loqui i presentació de la Web de l'Aula Diari de Barcelona.
Jaume Guillamet, degà dels Estudis de Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra.

9.30 hores: Hemeroteques digitals: estat de la qüestió.
Ferran Agelet, responsable de projectes de l'Arxiu de l'Ajuntament de Barcelona..

10.00 hores: Presentacions
Moderador: Lluís Codina, professor de documentació periodística de la Universitat Pompeu Fabra. Ponència

Empreses especialitzades
-Delphi Informations Solutions.
Begoña Aguilera, gerent.
-Tecnodoc.
Mayte Retana, directora general.
-Proco.
Roberto Quiroga, director comercial.

11.45 hores: Pausa

12.15 hores: Projectes
- La digitalització de la col.lecció de El Mundo Deportivo de l'Arxiu d'Història de la Ciutat. Manuel Rovira, director de l'Arxiu d'Història de la Ciutat. Ajuntament de Barcelona.
-Diari de Barcelona i el projecte Premsa Històrica.
Cristina Ribas, directora del Diari de Barcelona digital.

13.00 hores: Taula rodona amb els participants i torn obert de paraules.
Moderador: Ramon Alberch, arxiver en cap de l'Ajuntament de Barcelona

Universitat Pompeu Fabra
Secretaria dels Estudis de Periodisme
La Rambla, 30-32 (Pl. Joaquim Xirau)