X ENCUENTRO INTERNACIONAL DE HISTORIADORES DE LA PRENSA Y DEL PERIODISMO

15/11/2016

Els investigadors del Grup de Recerca en Periodisme Jaume Guillamet, Francesc Salgado i David Caminada van participar el passat 27 i 28 d'octubre al X Congreso de la Red de Historiadores de la Prensa y del Periodismo en Iberoamérica. La trobada, celebrada a València, va estar organitzat per la Universitat de València, la Universitat Jaume I de Castelló, la Universidad de Castilla la Mancha, la Asociación de Historiadores de la Comunicación de España, la Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo i el Instituto de Investigaciones Dr. José María Luis Mora.

En aquesta edició l'eix temàtic s'ha centrat en el negoci de la comunicació en la història, des de la impremta fins a l'empresa multimèdia, abordant aspectes com qui són i han estat els artífexs, quin és l'organització del treball i la producció, les estratègies de venda i l'anàlisi de l'oferta, les polítiques i la intervenció de l'Estat, el futur del negoci i el negoci de la cultura popular.

Les comunicacions presentades pels investigadors del GRP són:

-Jaume Guillamet: “Cambio político y modelos de negocio. La crisis de la prensa diaria y no diaria en la España de la Transición”.

-Francesc Salgado: "El papel de José Ilario Font en la edición de la prensa durante el tardofranquismo y la transición (1970-1978). Notas para una biografía profesional".

-David Caminada: "La Transición como punto de partida: viejas y nuevas formas de vender periódicos"