Sensacionalisme i groguisme en la Història de la Comunicació

21/11/2016

Els llibres Sensacionalismo y amarillismo en la Historia de la Comunicación i Perfiles de periodistas contemporáneos, publicats per la Biblioteca de Ciencias de la Comunicación, Editorial Fragua en col·laboració amb l'Associació d'Historiadors de la Comunicació, ja estan disponibles. En els dos volums, dirigits pels investigadors Celso Almuiña Fernández, Ricardo Martín de la Guardia i José-Vidal Pelaz López (Universitat de Valladolid) hi participen investigadors del Grup de Recerca en Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra.

En el volum Sensacionalismo y amarillismo en la Historia de la Comunicación, que pretén analitzar els fenòmens del sensacionalisme i el groguisme des dels seus orígens i fins els seus últims enfocaments vinculats a programes televisius, hi participa l'investigador David Caminada amb la seva comunicació "Prensa, terrorismo y Transición a la democracia en Euskadi: entre el rigor, el sensacionalismo y la militancia partidista".

El segon volum, Perfiles de periodistas contemporáneos, que té com objectiu dur a terme un repàs de gairebé una trentena de periodistes espanyols, europeus i americans al llarg de l'Edat Contemporània, compte amb l'aportació de Jaume Guillamet, Marcel Mauri i Christopher Tulloch a partir de la investigació titulada "Los cronistas extranjeros de la Transición española (1975-78). La aportación de los principales corresponsales angloamericanos". A més, inclou la investigació "Comportamiento político de los periodistas en la prensa oficial durante la Transición española (1975-1978)" de Jezabel Martínez Fábregas.