Presentació de “La transición de la prensa” al Col·legi de Periodistes de Catalunya

13/11/2018
El passat 12 de novembre es va presentar el llibre “La transición de la prensa. El comportamiento político de diarios y periodistas” a la sala d’actes del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

Van participar a l’acte Jaume Guillamet, editor de l’obra i coordinador del Grup de Recerca en Periodisme (GRP), Milagros Pérez Oliva, Josep Gifreu i J.R. González Cabezas, tots ells periodistes en actiu durant la transició.

El llibre té per objectiu analitzar el paper dels principals diaris durant la transició espanyola a la democràcia, així com el comportament polític de diaris i periodistes. L’estudi, coordinat per Guillamet, compta amb la participació dels investigadors del GRP Marcel Mauri, Carles Pont-Sorribes, Ruth Rodríguez-Martínez, Christopher Tulloch, Francesc Salgado, Anna Nogué, David Caminada i Rita Luis. També hi participen Jezabel Martínez Fábregas, de la Universitat de Sevilla, i Josep M. Sanmartí, de la Universitat Carlos III.

Aquesta obra s’emmarca en el projecte competitiu “El papel de la prensa diaria en la transición democrática. Cobertura informativa y comportamiento político de periódicos y periodistas – PreTrans”, finançat pel Ministerio de Economía y Competitividad (CSO2012-36774).

Properament estarà disponible la transcripció de l’acte.

Més informació sobre l’obra: