Presència resenya "L'eclosió dels periodics"

11/05/2015

La revista Presència d'aquest cap de setmana recull la recent publicació del llibre d'investigació L'eclosió dels periodics, 1641-1898, dirigit per Jaume Guillamet, coordinador del GRP i catedràtic de Universitat Pompeu Fabra, i coordinat pel professor de la UPF i també membre del GRP Marcel Mauri.

L'eclosió dels periodics, 1641-1898, publicat per l'Institut d'Estudis Catalans. inventaria la totalitat de publicacions periòdiques de premsa en català, des dels seus origins fins a finals del segle XIX.

Aquest primer volum s'emmarca en el projecte "Catàleg històric general de la premsa en català", un catàleg exhaustiu de les publicacions periòdiques que han aparegut en llengua catalana al llarg de la història. Els autors ja estan treballant en el segon volum del catàleg, que inclourà les publicacions aparegudes entre 1899 i 1939.