III Col·loqui: “Digitalització d’hemeroteques” (29 de maig de 2000)

Els Estudis de Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra i l'Arxiu Històric de la Ciutat de l'Ajuntament de Barcelona, en el marc de l'Aula d'Història del Periodisme Diari de Barcelona, convoquen el col·loqui Digitalització d'Hemeroteques amb la voluntat de sotmetre a informació i debat la situació actual de la digitalització de diaris i revistes en el nostre país i en el nostre entorn immediat.

Aquest tercer col·loqui pretén, d'una banda, exposar i discutir l'estat de la qüestió a través de diverses experiències concretes i significatives del nostre país, així com d'un projecte internacional de digitalització de diaris que involucra a diversos països europeus.

L'Aula d'Història del Periodisme Diari de Barcelona convoca a tots els professionals implicats- arxivers, bibliotecaris, documentalistes, periodistes, historiadors i gestors d'informació- per tal de promoure un debat i un intercanvi d'idees i informacions sobre els diversos aspectes de la digitalització de col·leccions hemerogràfiques; una qüestió que, sens dubte, està a l'agenda de moltes organitzacions dedicades a la producció, la distribució i la gestió d'informacions periodístiques.

El col·loqui es durà a terme el dia 29 de maig de 2000, en sessió de matí, de les 9.30 a les 14.00 hores, a l'auditori de l'edifici Rambla de la Universitat Pompeu Fabra.

9.00 hores: Obertura del col·loqui

Jaume Guillamet, coordinador de l'Aula d'Història del Periodisme Diari de Barcelona.

9.15 hores: Presentació del III Col·loqui. "Les dimensions de la digitalització".

Lluís Codina, professor titular de Documentació Periodística de la Universitat Pompeu Fabra. Ponència

9.30 hores: LAURIN (Library and Archives Collecting Newapapers Clipping): projecte europeu de digitalització de diaris del 4t. Programa Marc de la Unió Europea.

Begoña Aguilera, responsable de projectes de la Universitat Oberta de Catalunya.

10.00 hores: Criteris i procediments de digitalització de col·leccions hemerogràfiques de l'Arxiu de l'Ajuntament de Barcelona.

Ferran Agelet, responsable de projectes de l'Arxiu de l'Ajuntament de Barcelona.

10.30 hores: La digitalització de documents i la Biblioteca de Catalunya.

Anna Planet, gerent de la Biblioteca de Catalunya.

11.00 hores: Pausa

11.30 hores: Digitalització de documents en arxius i centres de documentació en la premsa diària de Catalunya.

Carles Salmurri, redactor en cap de Documentació de La Vanguardia.

Montserrat Rius, cap de Documentació de l'Avui.

Miren Casado, cap de Documentació d'El Periódico.

12.45 hores: Taula rodona amb els participants i torn obert de paraules.

Moderador: Ramon Alberch, arxiver en cap de l'Ajuntament de Barcelona

29 de maig del 2000